הובלת שינוי ארגוני

תהליך שינוי ארגוני

השאלה הראשונה הרלוונטית לנושא שינוי ארגוני היא מתי מתבצע בארגון שינוי ארגוני.

בדרך כלל, תהליך של שינוי ארגוני מתבצע כאשר נוצר צורך/ משבר/קושי או אתגר איתו הארגון מתמודד. לנוכח אותה התמודדות, מתקבלת החלטה על ידי הארגון כי יש לבצע שינוי ארגוני.

במידה וארגון עומד בפני תהליך של שינוי ארגוני, היתרון הגדול ביותר שלו הוא לבנות תהליך חשיבה מקדים. באמצעות תהליך חשיבה מקדים, יוכל הארגון להבין את מהות השינוי הארגוני, על כלל האתגרים העומדים בפניו, הקשיים והיתרונות הקיימים לביצוע השינוי. תהליך זה הינו תהליך אסטרטגי והוא קריטי לפני ביצוע השינוי עצמו.

יש לבחון באופן מקצועי וממוקד,  את המסגרת להיתכנות לשינוי תוך כדי בחינת האסטרטגיה העיסקית של החברה והיכולת של החברה. 

זאת, על מנת ליצור שינוי רלוונטי לעולם התוכן של החברה ויכולת היישום של השינוי ארגוני. 

במסגרת שינוי ארגוני ייבחנו המשתנים הבאים:

כישרון וידע מקצועי נדרש לביצוע התהליך הנדרש במסגרת שינוי ארגוני- מול מנהלי החברה ומנהלי המחלקות השונים  (כל תהליך שינוי ארגוני נבחן אל מול כל ממשקי החברה הרלוונטים).

תחזיות פיננסיות בהתאם לדרישות השינוי מול מנכ"ל החברה בהשפעת שינוי ארגוני.

הערכת סיכון מול סיכוי, צורכי אשראי והשקעה- מול מנכ"ל החברה.

מערך השיווק הקיים בחברה כיום ובניית תוכנית שיווקית, שירותית ומכירותית נדרשת- מערך הפצה נדרש, בחינת תסריט השיחה הנדרש ומידת ההצלחות בפועל ללקוחות קיימים וחדשים עקב שינוי ארגוני.

התהליך יכלול הובלת שינוי ארגוני על ידי המנהל המוביל את השינוי. במסגרת תהליך שינוי ארגוני, ייבנה תהליך סדור ומדוייק המאפשר הבנת השינוי על ידי הצוות, קבלת והתאמה של השינוי לצורכי הארגון וליווי בפועל את צוותי העובדים והמנהלים בשינוי.

במסגרת שינוי ארגוני, נאנשים בדרך כלל מתמקדים בהתנגדות לשינוי. כל שינוי הנכבה על אנשים מהווה בסיס להתנגדות. לכן, אני ממליצה בלנות תהליך משתף, אשר מאפשר במסגרת תהליכים קבוצתיים, צוותים ויחידניים לאפשר למנהל להכיר בפערים ובקשיים ולטפל בהם.

תכנון מערך היבוא והייצור וכן תכנון מערך השיווק, ההפצה והמכירות- מידת ההשפעה של תהליכי הפיתוח העסקי והמכירות של המחלקה על מחלקות אחרות בחברה.

תוכנית עבודה ארגונית- תהליכי עבודה מרכזיים המתבצעים במחלקה- בחינת יעילות ממשקים קיימים ולאחר תהליך של שינוי ארגוני.

תכנון מהלך עבודה מול גורמים וממשקים: שותפים עסקיים, קבלני משנה וספקים שונים.

תכנון אסטרטגייה עסקית- ברמת יעדים ולו"ז- בבחינת שנה קדימה לפחות.

בחינת ביצוע התוכנית בפועל, של שינוי ארגוני- אל מול פנייה ללקוחות פוטנציאליים, תיאום וביצוע פגישות מכירה. ביצוע מעקב על תיאומי הפגישות וביצוען וביצוע תהליך הפקת לקחים מידי חצי שנה על התוצרים ורווחיות המכירות שהתבצעו עד כה, תוך התמקדות ברמת מיקרו בתהליכים המבוצעים במסגרת השינוי.

במסגרת התהליך, נכין לחברה או לעסק תוכנית עבודה מוגדרת, הכוללת לו"ז מותאם לצורכי הארגון, תוך לקיחה בחשבון של הפונקציות הרלוונטיות ומתוך התייחסות לשיקולים כדאיים, פיננסיים, המשאבים העומדים לרשותכם וכיוצא בזה.

מניסיוננו הרב, בעשר השנים האחרונות כיועצת, צברתי אלפי שעות ליווי מנהלים ויישום והטמעה של תהליכים מגוונים ושונים המהווים אבן בוחן מצוינת לייעוץ, ייש/ום הוטמעה תחת הובלה שלכם תהליכים אלו. במסגרת תהליך של שינוי ארגוני, חשוב לציין שבהסתמך על מאות תהליכים ארגוניים, יש צורך באבחון ספציפי לכל חברה/ עסק בנפרד, לאור הצרכים המשתנים, הדינמיקה הארגונית והשוק איתו מתמודדת אותה חברה. 

  • חמישה מפתחות למכירות מנצחות
  • שלושת המפתחות להדרכת מכירות מנצחת
  • הקמת צוות מכירות